David Pokorný

výsledky Mistrovství ČR 2003 - Humpolec.


8.závod Mistrovství ČR v autokrosu 2003

Humpolec

11.10.2003

Počasí v Humpolci autokrosu příliš nepřálo. Podzimní chlad a občasný déšť však nedokázal odradit autokrosové fanoušky od návštěvy tradičního Setkání mistrů, které bylo letos dodatečně zařazeno do Mistrovství ČR jako náhrada za zrušený závod v Sedlčanech.
Kdo přišel, opravdu nelitoval. O dramatické momenty nebyla nouze. Ať už se jednalo o nelítostné zápolení o poslední letošní body či přímý souboj o titul šampióna v šestnáctistovkách. Mrazení v zádech pak naháněl pohled na stroj Davida Horáka po nevině vypadajícím karambolu ve třetí sérii rozjížděk. Naštěstí vše dobře dopadlo.

Divize 3 do 600 ccm
Průběh závodu Fotografie
Na závěrečný závod sezóny 2003 přijelo do Humpolce neuvěřitelných 22 juniorů. Svoji odloženou premiéru si v Humpolci prožil Petr Rada. Poprvé v šestistovkách nastoupili také Marek Sekanina a Jiří Figl. Po roce se na závodní trať vrátil Jan Křikava. Naopak chyběl Aleš Hrdinka, již jistý Mistr České republiky, který testoval stroj vyšší obsahové třídy.

Trénink
Nejlepšího času v tréninku dosáhl Vít Nosálek. Téměř celou vteřinu nadělil Radku Šottovi. Třetí místo patřilo Petru Borkovi.

1.série rozjížděk
Vítězství v úvodní rozjížďce získal s přehledem Vít Nosálek. Na druhém místě se držel celou jízdu Lukáš Knap, ale těsně před cílem neodolal tvrdému útoku Martina Samohýla a dojel proto "až" třetí.
Druhou jízdu s náskokem vyhrál Radek Šott. Druhý byl nejprve Petr Glombica, který však už ve druhém kole odstoupil a jeho místo zaujal Libor Kříž. Na Kříže se pokoušel útočit Aleš Němeček. Marně, v cíli se musel spokojit s třetí příčkou.
Třetí jízda neměla tak jistého vítěze jako předešlé rozjížďky. Na vedoucího Jan Ježe dotíral Petr Borka. V závěsu za nimi jezdil třetí Jakub Knoll. I přes minimální rozestupy se ale pořadí neměnilo. Pro Borku to však byla poslední jízda v závodě. Z dalších bojů ho vyřadila náhlá horečka.

2.série rozjížděk
Tvrdý souboj v první jízdě sváděli Jan Křikava s Petrem Glombicou. Lépe z něj vyšel Křikava a obsadil v rozjížďce třetí místo za vítězným Janem Ježem a druhým Jakubem Knollem.
Velice špatný začátek měl ve druhé jízdě Vít Nosálek. Startoval sice z první řady, ale cílem prvního kola projel až pátý. Před nájezdem do třetího kola se posunul před Daniela Pasdioru a posléze začal útočit na třetího Vladislava Štětinu. Ten ho však před sebe nepustil. To, že Nosálek nakonec přeci jen dojel třetí, bylo jen díky defektu Lukáše Knapa, který se po té, co doslova zul pneumatiku z kola, propadl celým startovním polem z druhé až na šestou pozici. V rozjížďce zvítězil Martin Samohýl před Štětinou a Nosálkem.
Svůj souboj z předchozí série zopakovali ve třetí jízdě Aleš Němeček a Libor Kříž. Tentokrát byl úspěšnější Němeček a projel cílem jako druhý. Zvítězil Radek Šott.

3.série rozjížděk
Do první rozjížďky nenastoupil Jan Jež, a tak se čekalo, že se o první místo "poperou" Aleš Němeček s Liborem Křížem. Jenže Němeček ve třetím kole z vedoucí pozice odstoupil a Kříž, který se po té ujal vedení, velmi ztratil ve čtvrtém okruhu a propadl se na poslední místo. Zvítězil tak překvapivě Zdeněk Křížek. V těsném závěsu za ním dojel Zdeněk Antony. Třetí byl klasifikován Petr Charouz.
Po startu druhé jízdy šel do čela Radek Šott. Ve čtvrtém okruhu ale neobratně předjížděl o kolo Petra Radu. Došlo mezi nimi ke kontaktu. Šottovi kolize využil Nosálek a získané vedení udržel do cíle. Za druhým Šottem dokončil jízdu jako třetí Jakub Knoll.
Poslední rozjížďka této třídy se odehrála bez větších soubojů. Mezi jezdci se brzy vytvořili rozestupy. Zvítězil Martin Samohýl před Vladislavem Štětinou a Janem Křikavou.

Finále B
Nejlépe vyrazil do finále B Zdeněk Antony. Jeho stroj však trpěl "chvilkovými slabostmi". Toho nejprve využil Aleš Němeček. Ve třetím kole se Antony propadl na třetí, tedy už nepostupovou příčku, když ho předjel Petr Glombica. Pak ale Antonyho stroj znovu ožil a mladý závodník se pokoušel znovu vrátit na ztracenou pozici. Antony finále nakonec nedokončil. Odstoupil v pátém kole.
Do finále A tak postoupil z první pozice Němeček a z druhé Glombica. Pro třetí místo si dojel Jan Křikava, čtvrtý skončil Lukáš Knap. S menším odstupem za nimi pak dokončil B-finálovou jízdu Jiří Šikola těsně sledován Petrem Charouzem a Martinem Švábenským. Plný počet kol objel ještě Lubomír Piter. Na devátém místě byl klasifikován Antony. Daniel Pasdiora na start vůbec nenastoupil a tak pro něj zbylo místo desáté.

Finále A
Nejlépe se po startu prosadil Radek Šott. Už v prvním kole ho ale postihly problémy se strojem a postupně se propadal dozadu. Dokázal sice dojet s plným počtem kol, ale až ve druhé polovině pořadí.
Vedení se tak překvapivě ujal Martin Samohýl. Na jeho první místo neustále útočil Jan Jež. Od poloviny jízdy se s malým odstupem za nimi vytvořila další dvojice, která mezi sebou sváděla nelítostný boj - Jakub Knoll a Vít Nosálek.
V šestém kole se po několikátém pokusu dostal Jež před Samohýla. To už ale o vítězství bojovala celá čtveřice jezdců dohromady. V závěru se Ježovi podařilo přece jen vytvořit si nepatrný náskok.
Pořadí na vedoucích místech se už na trati neměnilo. Vítězem se Jež ale nakonec přece jen nestal. Svůj předjížděcí manévr totiž realizoval v místech, kde byla vyvěšena žlutá vlajka. Po dojetí jízdy byl proto diskvalifikován. První tak skončil Samohýl před Knollem a Nosálkem.
Čtvrté místo získal poněkud překvapivě Zdeněk Křížek. Páté místo obsadil Libor Kříž, šesté smolař Šott, sedmé Petr Glombica, osmé Vladislav Štětina. Až devátý dojel obhájce vítězství z jarního závodu v Humpolci Aleš Němeček. Diskvalifikovaný Jež byl klasifikován na desáté pozici.

Výsledky závodu divize 3 do 600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 5 SAMOHÝL Martin Yamaha 599 20
2. 10 KNOLL Jakub Kawasaki 600 17
3. 2 NOSÁLEK Vít Kawasaki 600 15
4. 23 KŘÍŽEK Zdeněk Honda CBR 600 13
5. 26 KŘÍŽ Libor Kawasaki 600 12
6. 6 ŠOTT Radek Honda CBR 600 11
7. 9 GLOMBICA Petr Honda 600 10
8. 12 ŠTĚTINA Vladislav Sadev Honda 600 9
9. 8 NĚMEČEK Aleš Honda CBR 600 8
10. 11 JEŽ Jan Kawasaki 600 7
Finále B
11. 16 KŘIKAVA Jan Honda 600 6
12. 13 KNAP Lukáš Honda CBR 600 5
13. 22 ŠIKOLA Jiří Kawasaki 600 4
14. 27 CHAROUZ Petr Yamaha 600 3
15. 20 ŠVÁBENSKÝ Martin Yamaha 600 2
16. 19 PITER Lubomír Kawasaki 600 1
17. 14 ANTONY Zdeněk Honda 600 1
18. 25 PASDIORA Daniel Honda 600 1
Nepostoupili z rozjížděk
19. 28 SEKANINA Marek Honda R
20. 93 RADA Petr Kawasaki R
21. 77 FIGL Jiří Kawasaki 600 R
Neklasifikováni
- 7 BORKA Petr Kawasaki 600 N

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 1600 ccm
Průběh závodu Fotografie
Nováček šampionátu Josef Vontszemü zazářil v tréninku sedlčanského závodu. Jak známo tento podnik byl pro silný déšť nakonec zrušen. Svoji skutečnou premiéru v oficiálním mistrovství si tak Vontszemü odbyl až v Humpolci. Dalším nováčkem startovního pole byl Luboš Mazůrek. I on startoval v Sedlčanech a i on byl doposud známý jen příznivcům hobby autokrosu. Jeho naděje ale vyhasly už ve druhém měřeném tréninku, v němž mu stroj (se kterým jinak jezdí momentálně zraněný Robert Škola) vypověděl službu. Jelikož se závadu nepodařilo odstranit, nemohl nastoupit do hlavního závodu. Podobný osud potkal i třetího nováčka Aleše Hrdinku. Ten testoval šestnáctistovku Romana Kalvody. Je velká škoda, že Hrdinka nemohl vyzkoušet rychlý stroj alespoň v rozjížďkách.
Z patnácti jezdců, kteří nastoupili do tréninku, jich do hlavního závodu nakonec nastoupilo třináct.

Trénink
Již od tréninku byla soustředěna pozornost většiny přítomných na souboj dvojice Musil-Turek. Pokud chtěl Petr Turek získat titul, musel zvítězit. V tréninku za svým cílem zcela jasně vykročil, když zajel nejlepší čas.
Svému soupeři Ondřeji Musilovi nadělil něco přes půl vteřiny. Třetí byl Martin Kosař.

1.série rozjížděk
Ihned po startu první jízdy šel do čela Petr Turek a až do cíle neustále zvyšoval svůj náskok ve vedení. Druhý jezdil nejprve Ladislav Hanák, který však ve třetím kole odstoupil. Jeho místo zaujal Martin Kosař. Ten ale ulomil kolo a jízda pro něj skončila. Na druhou pozici se dostal Josef Vontszemü pronásledovaný Markem Kalenským. V posledním kole Vontszemü napodobil Kosaře a ulomil kolo svého stroje. Cílem proto projel druhý Kalenský a třetí místo zbylo na Martina Medáčka.
Na začátku druhé jízdy se zdálo, že se rozhodlo již krátce po startu. V čele jel Ondřej Musil, s odstupem za ním Lukáš Hampl. Bojovalo se až od třetího místa. Na Pavla Němečka útočil Radim Osička a Ondřej Vymazal. Ve čtvrtém kole ale Hampl náhle zpomalil. Jeho náskok vzal postupně za své a po nájezdu do posledního okruhu na něj Němeček zaútočil. Manévr mu příliš nevyšel. Při následné kolizi si poškodil bugginu a navíc si obnovil zranění nohy. Pro Němečka tím závod skončil. I přes snahu Osičky a Vymazala se pořadí již neměnilo. Za prvním Turkem projel druhý Hampl a třetí Osička.

2.série rozjížděk
První jízdu vyhrál Ondřej Musil. Po startu druhý Lukáš Hampl ještě v prvním kole klesl vinou poruchy stroje na poslední místo a odstoupil. O druhé místo potom bojovali Ondřej Vymazal s Radimem Osičkou. S přibývajícími koly si Vymazal vyjezdil několikametrový náskok. Navíc Osička těsně před cílem rozjížďky přetočil svůj stroj. I když třetí místo udržel, jeho ztráta na Vymazala vzrostla na deset vteřin.
Vítězství ve druhé jízdě si nenechal ujít Petr Turek, přestože mu celou rozjížďku zdatně sekundoval Marek Kalenský. O třetí místo usilovali hned dva jezdci - na Josefa Vontszemü se neustále tlačil Ladislav Hanák. V předposledním kole Vontszemü chyboval, na což doplatil i Hanák. Třetí tak najednou jel Martin Medáček, kterého ale Hanák v posledním kole přece jen předjel.

3.série
V úvodní jízdě se mezi jezdci vytvořili rozestupy a tak se pořadí během rozjížďky nijak neměnilo. Pro své třetí vítězství si dojel Ondřej Musil, druhý byl Ondřej Vymazal a třetí Radim Osička.
Papírové předpoklady naplnil ve druhé jízdě Petr Turek. Bez problému zvítězil. O druhé místo celých šest okruhů bojovali Marek Kalenský s Ladislavem Hanákem. Úspěšnější byl nakonec Kalenský.

Finále
Vzhledem k tomu, že Petr Turek i Ondřej Musil měli po třech vítězstvích, rozhodly o tom, kdo si bude vybírat nejlepší startovní pozici, pouhé tři desetiny, o které dokázal Musil zajet rychleji jednu ze svých rozjížděk. Musil své výhody dokonale využil a šel po startu do vedení. Dokonce měl v prvním kole před Turkem i drobný náskok. O ten ale přišel v poslední zatáčce úvodního okruhu, když "vymetl" jednu z děr. V tu chvíli měl mladý závodník štěstí, že svůj stroj nijak výrazně nepoškodil. Od té chvíle začala na trati napínavá honička mezi oběma jezdci. Útoky Petra Turka nebraly konce, ale Musil jel vynikajícím způsobem a nedal svému soupeři výraznější možnost k předjetí. Je také nutno dodat, že se Turek neuchýlil k žádným neférovým způsobům. Přestože na Musila bez přestání dotíral, vše bylo v mezích pravidel.
Musil své vedení udržel až do cíle, překvapivě zvítězil a získal tím titul Mistra České republiky pro rok 2003 . Druhý, nejen v závodě ale i v celkové klasifikaci, skončil Petr Turek. Třetí místo patřilo v cíli Marku Kalenskému.
Dlouho to vypadalo, že svou "oblíbenou" čtvrtou příčku získá opět Ondřej Vymazal. Defekt kola, následný náraz do břehu lemující trať a defektem vynucené zpomalení - to vše ho ale odsunulo až na šesté místo. Před Vymazala se totiž dostal Radim Osička a Ladislav Hanák.
Poslední, kdo odjel finále s plným počtem kol byl sedmý Martin Medáček. Osmý byl klasifikován Adam Ociepka, který odstoupil v pátém okruhu. Body za deváté místo získal Josef Vontszemü. Ten však do finálové jízdy pro poruchu stroje nenastoupil.

Výsledky závodu divize 3 do 1600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 12 MUSIL Ondřej Suzuki 1300 20
2. 1 TUREK Petr Škoda 1596 17
3. 16 KALENSKÝ Marek Opel Tygra 1298 15
4. 5 OSIČKA Radim Toyota EVO 1600 13
5. 3 HANÁK Ladislav VW 1600 12
6. 4 VYMAZAL Ondřej Kawasaki ZX 1199 11
7. 7 MEDÁČEK Martin VW 1598 10
8. 8 OCIEPKA Adam Honda 1600 9
9. 69 VONTSZEMÜ Josef Suzuki 1300 8
Neklasifikováni
- 10 HAMPL Lukáš VW 1596 N
- 46 KOSAŘ Martin Suzuki Hayabusa 1300 N
- 2 NĚMEČEK Pavel Suzuki GSX 1300R N
- 29 ŠAMONIL Zdeněk Škoda 1600 N
- 218 MAZŮREK Luboš VW 1595 N
- 204 HRDINKA Aleš VW 1600 N

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 4000 ccm
Průběh závodu Fotografie
Co se týká celkového pořadí na prvních třech místech, nemohl závod v Humpolci přinést žádnou změnu. Přesto ale rozloučení se sezónou bylo více než důstojné.
Posledního podniku se zúčastnilo celkem třináct jezdců. Chyběli jen Stanislav Kravka a Aleš Pařízek.

Trénink
Nejlepší čas v tréninku byl naměřen Jaroslavu Hoškovi. O necelé čtyři desetiny pomaleji zajel jeden okruh Václav Fejfar. Třetí skončil Petr Bartoš, který na Hoška ztrácel sedm desetin vteřiny.

1.série rozjížděk
Úvodní jízda nabídla divákům velice zajímavou podívanou, neboť pořadí se neustále měnilo. Nejlépe začal Petr Bartoš. Vítěz tréninku Jaroslav Hošek jezdil do třetího okruhu na druhém místě, pak ho předjel Roman Keřka. Ve čtvrtém kole začal mít problémy Bartoš, když nejprve jezdil na prázdné pneumatice a po chvíli už jen po disku. To už jej předjeli Keřka a Hošek. Na třech kolech a jednom disku se rychle jezdit nedá, a proto se před Bartoše dostal v posledním kole i Tomáš Carbol. V úvodní rozjížďce tedy zvítězil Roman Keřka před Hoškem a Carbolem.
Druhá jízda byla opakem první. Mezi jezdci se rychle vytvořili rozestupy, a tak se příliš nebojovalo. Vyhrál Václav Fejfar, druhý dojel Jan Smrž a třetí Jaromír Štětina.

2.série rozjížděk
Poslední zatáčka prvního kola úvodní jízdy znamenala konec pro Stanislava Horáčka, když v kolizi s Romanem Kalvodou ulomil kolo své bugginy. Celou jízdu mohli diváci sledovat boj o první tři místa mezi Václavem Fejfarem, Janem Smržem a Jaromírem Štětinou. Po polovině rozjížďky Štětina předjel Smrže. I přesto, že mezi jezdci byly i nadále minimální rozestupy, pořadí se už nezměnilo.
Pořadí druhé jízdy bylo dlouho překvapivé - v čele jezdil Roman Keřka, druhý Petr Bartoš a třetí Tomáš Carbol. Až na čtvrté příčce byl Jaroslav Hošek, přestože startoval z první řady. Navíc za svými soupeři několik metrů zaostával. Mezi vedoucími jezdci byl naopak rozdíl jen minimální. V pátém kole velmi ztratil Bartoš a propadl se na poslední, tj. šesté místo. Stejný okruh přinesl smůlu i Carbolovi. Pár metrů před cílem mu jeho stroj vypověděl službu. Za vítězným Romanem Keřkou dojel nakonec druhý Hošek a třetí Josef Keřka.

3.série rozjížděk
Velký souboj mezi Romanem Keřkou a Petrem Bartošem přinesla úvodní rozjížďka třetí série. V cíli byl první Keřka těsně před Bartošem. Třetí Jaroslav Hošek už měl poměrně velký odstup. Zajímavý vývoj jízdy ale zastínila jiná dramatická událost. David Horák, který narozdíl od jiných závodů, předváděl v Humpolci celkem bojovný výkon, zavadil dvě zatáčky před cílem o pneumatiky, které vytyčují trať. Jeho stroj se převrátil na střechu. Z bugginy se lehce kouřilo. Pořadatelé se věnovali jezdci, který poměrně dlouho ze svého stroje nevylézal. Situaci navíc zkomplikoval Tomáš Carbol, který kolem havarovaného vozu projížděl směrem k cíli. Horák nakonec vystoupil nezraněn. Pořadatelé po té začali stroj převracet. Téměř se jim to už podařilo, když v tom z motoru vyšlehl plamen. Všichni, kdo se snažili postavit bugginu na kola, ji okamžitě instinktivně pustili. Stroj se opět nakulil na bok a hořel prudkým plamenem dál. Hasičům se dlouho nedařilo dostat oheň pod kontrolu. Horák mohl jen zoufale přihlížet...
Druhá rozjížďka přinesla zajímavý závod o první místo mezi Jaromírem Štětinou a Václavem Fejfarem, který nebyl do poslední chvíle rozhodnut. Cílem projel první Štětina, s minimálním odstupem druhý Fejfar. Třetí příčka patřila Stanislavu Horáčkovi.

Finále
Start finálové jízdy se musel opakovat. Proti pravidlům se provinil Jan Smrž. Druhý start zvládl nejlépe Roman Keřka. Druhý jel Václav Fejfar a třetí Jaromír Štětina.
V cíli třetího kola předvedl hodiny vinou technické závady Smrž a následně odstoupil. Potíže se nevyhnuly ani Štětinovi. Pro poruchu stroje klesl z výborného třetího místa na samý konec startovního pole.
V čele se mezitím bojovalo o vedení mezi Romanem Keřkou a Fejfarem. V závěru se za vedoucí dvojici zavěsil Jaroslav Hošek a posléze i Stanislav Horáček. Ve stejném pořadí projeli tito jezdci i cílem. Roman Keřka tak v posledním závodě potvrdil zisk mistrovského titulu.
Na pátém místě dojel nestárnoucí Josef Keřka a šestý Tomáš Carbol. Sedmý byl klasifikován s kolem ztráty Štětina. Jan Smrž, jak už bylo uvedeno, finále nedokončil a patřilo mu proto až osmé místo. Petr Bartoš ani David Horák na start poslední letošní jízdy Mistrovství ČR nenastoupili.

Výsledky závodu divize 3 do 4000 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 3 KEŘKA Roman Tatra 4000 20
2. 8 FEJFAR Václav VW 2000 17
3. 2 HOŠEK Jaroslav Ford 1998 15
4. 14 HORÁČEK Stanislav Tatra 3500 13
5. 7 KEŘKA Josef Tatra 3500 12
6. 30 CARBOL Tomáš BMW 3500 11
7. 6 ŠTĚTINA Jaromír Audi 2000 10
8. 5 SMRŽ Jan Tatra Sport 3500 9
9. 1 BARTOŠ Petr Ford Cosworth 2000 8
10. 19 HORÁK David Ford Cosworth 2000 7
Nepostoupil z rozjížděk
11. 44 KALVODA Roman Ford Cosworth 2000 6
12. 12 PAGAČ Josef Audi 3700 5
13. 4 ŠVÁBENSKÝ Roman Peugeot 3500 4

Zpět na začátek stránky


Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz

Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .


Divize

Divize 3
do 600 ccm

Divize 3
do 1600 ccm

Divize 3
do 4000 ccm


Zpět na

mistrovství
ČR 2003


Přejít na

autokros

Sezóna 2002

Sezóna 2001

Autokrosové odkazy


Poděkování

I tentokrát bych chtěl poděkoval Jiřímu Šikolovi a Martinu Čechovi za spolupráci.



Seznam